10 Haziran 2012 Pazar

Aldik elimize tornavidayi

Teknoloji gundemini uc adim geriden takip eden bana Amerika'ya geldikten sonra bir haller oldu. Ozellikle bu sektorde Amerika ile Turkiye arasindaki fiyat farkini gordukten sonra hic aklimda olmayan seyler icin bile alsam da bir kenarda dursa mi acaba diye dusunmeye basladim. Su ana kadar bir dijital tansiyon aletim, lazer isikli el fenerim, veya kalem kameram olmamissa bu irademe hakim oldugumdan degil sagduyumun sesini bastiracak derecede dusuk bir fiyatla henuz karsilasmadigimdandir.

Soz konusu elektronik cihaz merakimin yeni yeni yesermeye basladigi uc dort ay oncesinde, nerdeyse ilkokula baslayacak yasa gelmis olan diz ustu bilgisayarimin miyadini doldurdugunu farkedip buradan uygun bir sey almaya karar verdim. Ufak capli bir arastirmadan sonra tercihimi Cin mali olmasina ragmen piyasada iyi bir imaji olan, aradigim ozellikleri digerlerine gore daha uygun fiyata sunan Lenovo'dan yana kullandim. 

Bilgisayarim gecen aya kadar hic bir sorun cikarmadan calisti. Hatta goruntu ve ses kalitesi tahmin ettigimden de iyi cikti. Ancak yaklasik bir ay once bilgisayarin klavyesi ile ilgili tuhaf bir sorun yasamaya basladim. Klavyedeki bazi harflere bastigimda o harflerin yerine sacmasapan ekranlar, varligindan bile bihaber oldugum ayarlar acilmaya basladi. Bu ariza artik oyle bir seviyeye geldi ki misal blog yazarken bilgisayarimla kavgalarima sahit olan Meric n'olur benim bilgisayarimi kullan diye yalvarmaya basladi. Baktim bilgisayari kirmama ramak kaldi, iade etmeden once ayni dertten muzdarip baskalari da var mi diye bir internete bakayim dedim.

Iyi ki de bakmisim. Forumlarda bilgisayarina seytan girdigini iddia eden, bilgisayarini isyankarlikla suclayan, bilgisayarini kirmak icin en ideal cekicin hangisi oldugunu soran benim gibi dertli kullanicilarla karsilastim. Ama daha da onemlisi bu arayislarim esnasinda YouTube'da bu soruna buldugu cozumu paylasan Amerikali bir cocuga rastladim. Videoyu ilk izledigimde biraz tirsmadim dersem yalan olur. Cunku bahsettigim cocuk bilgisayari tamir etmek icin bilgisayarin klavyesini sokuyor, kablolari kaldiriyor, bir yerlere kisa devreyi engelleyici bir bant yapistiriyordu. Almanya'dayken bilgisayarima cay doktugumde tekrar acmaya korkan ben nasil olur da bilgisayarimi tornavidayla sokup tamir etmeye kalkisacaktim! Bu kararsizligim anca bir hafta surdu; bilgisayari iade etmeye ve yenisini beklemeye o kadar useniyordum ki sonunda Meric'i bu cerrahi operasyon icin ikna ettim.

Gerekli malzemeleri (tornavida, makas, selebant, anti statik bant ve hasta bilgisayarim) masada hazir edip bize yol gosterecek videoyu Meric'in bilgisayarinda izlemeye koyulduk, Benim hemsire gorevini ustlendigim bu operasyonda selebandi istenilen boyutta kesmek (ne cok kisa, ne cok uzun), ornek aldigimiz videoyu en kritik anlarda dondurmak, gerektigi noktada geri sarmak, Meric'in alninda biriken terleri silmek gibi cok kritik gorevlerim vardi. 45 dakikalik zorlu ama basarili bir mudahaleden sonra bilgisayarim duzgun calismaya basladi! Artik kendisi isyankar bir ergen degil, hangi harfi istersem onu yaziyor, kafasina gore ekranlari acip kapatmiyor, kisacasi bir dedigimi iki etmiyor.

Ozetle oyle bir devirdeyiz ki servise goturseniz belki yuzlerce dolar isteyecekleri bir sorundan bazen azicik bir internet arastirmasi, biraz da cesaret sayesinde sifir maliyetle kurtulabiliyorsunuz. Ama tabii bu anlattigim hikaye tamamiyle benim karsilastigim soruna ozel; sonra lutfen yahu actik bu bilgisayari, kapatamiyoruz bir daha, garantisi de iptal oldu, Ayca sen buraya nasilsa bir gun geleceksin diyerek kulagimi cinlatmayin, sorumluluk kabul etmem ona gore.




4 yorum:

  1. Kirilan iphone camindan tut, arabanin degismesi gereken yag filtresine kadar youtube da bulabilirsin, ben polymer clay videolarina bakarak yeni hobiler edindim kendime, aklindaki soru isaretlerini orda bir ara derim once

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle katiliyorum. Gecenlerde excelde dort degiskenli vlookup formulunu olusturmayi youtube'da izledim ve kendi dosyam icin uyguladim! Bundan sonra bugun ne giysem diye youtube'a sormayi dusunuyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Ayçası,biraz gecikmeli de olsa,blog'unun içine yumuşak iniş yaptım ve
    bu arada seninle ne kadar gurur duyduğumu da bilmeni istedim.Bildiğin
    üzere,deden,gariban bir adamdı.İlkokul'u Ali mektebinde bitirmiş,kendi
    halinde,sabaha kadar yanında otur,ağzından iki kelime zor çıkan bir
    adem'di babam.O cahil haliyle beni ve amcanı okuttu. Eğitim
    aldığımdan,babamla aramda uçurum olduğunu sanan zavallı ben;Arda'nın
    ve senin zaman içindeki gelişmelerinizi gördükçe gerçek uçurumun ne
    olduğunu ancak kavramaya başladı.Ama bilesiniz ki,bu uçurum büyüdükçe
    ben çok daha mutlu oluyorum.Şu yaşta yaşadıklarını,benim ayni yaşlarda
    hayal etmem bile hayaldi.İyi ki bu blog'u açmışsın.Yaptıklarından ben
    yapmışçasına,yaşadıklarından ben yaşamışçasına zevk alıyorum.Orada
    bazı insanları tanıdıkça,hayatınızın ne kadar düz seyrettiğini
    farketmeniz sizi üzmesin.Bence, insanoğlu,günümüze değin süregelen
    gelişmesini,kendisinden daha iyi olanların,yaşayanların örneklenmesine
    borçludur.Zaman içinde, Almanya'da ve Amerika'da günlerinizin boşa
    geçmediğini anlayacaksınız.Beni daha da mutlu etmek istiyorsanız,fısat
    buldukça blog'unuzda yazınız.Öpüldünüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babacim sundan emin ol, blogumu okuyup buraya yorum yaziyorsan aramizda dedigin kadar buyuk bir ucurum yok demektir :) seni daha da mutlu edicem merak etme, yazmaya devam...

      Sil